Tu nájdete podrobný príbeh vzniku jednej z najlepších kapiel na svete.
Last update : 05/01/2015
Časť prvá – Začiatky
Všetko sa začalo na Fairaxskej strednej strednej škole v LA na prelome sedemdesiatych a osemdesiatych rokov. V školskej jedálni sa stretli dvaja spolužiaci z vedľajších tried, Anthony Kiedis a Mike Balzary. Anthony patril medzi outsiderov triedy, pretože pochádzal z malého mesta – z Grand Rapids v Michigane, Mike zase kvôli tomu, že pochádzal z Austrálie. Stali s z nich nerozluční kamaráti. Anthony sa v tej dobe pravidelne chodil pozerať na skúšky školskej kapely Anthym, kde hral na gitaru Hillel Slovak a na bicie Jack Irons. Na jednej školskej akcii rozdávali vlastnoruče urobené odznaky Anthym a Anthony si hneď jeden pripol na bundu. Práve tieto odznaky pomohli písať históriu, pretože jedného dňa si Anthony vykračoval po ulici a stretol sa s Hillelom, ktorý si ihneď všimol, že niekto nosí ich odznak. Toto stretnutie skončilo u Slovakovcov na čaji a pokračovalo to obrovským priateľstvom. Anthony zoznámil Hillela s Mikeom, ktorý sa v tom čase podľa vzoru svojho nevlastného otca učil hrať na trúbku. Hillel presvedčil Mikea, aby začal hrať na basu. Postupne sa zlepšoval a zlepšoval, až nahradil basgitaristu Anthymu. Po tomto kroku sa premenovali na What is this. Anthony im tíško závidel ich talent, keďže nevedel hrať na žiaden nástroj ani spievať. Koncerty Anthymu sa pravidelne končili obrovským úspechom, najmä vďaka Mikeovým slapovým sólam. Postupne sa stal známym a chceli ho do vtedy slávnej punkovej kapely Fear. Mike, od istého lyžiarskeho zájazdu používajúci meno Flea, teda prestúpil do kapely Fear, za čo sa s ním Hillel takmer pol roka nebavil. V tej dobe však Anthonyho jeden známy, majiteľ baru, presvečil, aby vystúpil v jeho podniku. Anthony sa dohodol s členmi What is this a Fleom. Fakt, že vôbec nevedel spievať nevadil, pretože Anthony bol rodený exhibicionista, tak si povedal, že bude rapovať. Narýchlo napísal text s názvom Out in L.A., a po niekoľkých skúškach mali koncert. Nazvali sa Tony Flow and The Miraculous Masters of Mayhem. Hneď po koncerte dostali veľa ďalších ponúk, čo ich zaskočilo, pretože to brali ako recesiu, neplánovali fungovať ako kapela. Ale ten nápad sa im zapáčil, takže Flea odišiel z Fear a založili kapelu The Red Hot Chili Peppers, variáciu na country kapelu Chilly Willy and the Red Hot Peppers.
Časť druhá – Prvý album
Anthony a Flea podpis prvej zmluvy od EMI oslávili tak, že úplne nahí vbehli na rokovanie najvyššieho vedenia EMI. Ich radosť trvala však iba do večera toho istého dňa, pretože Hillel oznámil, že spolu s Jackom Ironsom majú zmluvu na nahrávanie albumu s What is this, a že odchádzajú z kapely. Anthony a Flea teda mali zmluvu na nahrávanie, ale chýbal im gitarista a bubeník. Po niekoľkých konkurzoch sa zhodli na mene nového gitaristu – bol ním Jack Sherman. Hľadali totiž niekoho, kto by zvládol zahrať Hillelove party, a napriek tomu, že im Jack bol od začiatku nesympatický, nakoniec sa rozhodli preňho. Bubeníkom sa stal Cliff Martinez, totálne exhibicionistický typ, čo môžme vidieť aj na obale Freaky Styley, prípadne What hits?!. V takejto zostave vznikol v roku 1984 prvý album kapely – The Red Hot Chili Peppers. Nesmela na ňom samozrejme chýbať ich prvá pieseň, ktorá ich preslávila, Out in L.A. Album však nemal veľký ohlas. Sám Anthony ho používal hlavne na to aby ho ukazoval pouličným dílerom drog, aby mu znížili cenu. Veď mal predsa kapelu, ktorá vydala album. Čo tam po tom, že sa vôbec nepredáva. Anthonyho v tom čase začala zmáhať drogová závislosť. Pracoval v Copy shope, a kedy mohol, vtedy potiahol z kasy nejaké peniaze, aby mal na ďalšie drogy. Flea bol na tom o trochu lepšie. Brigádoval vo veterinárnej ambulancii, takže mal prístup k všejlakým tabletkám, ktoré potom s Anthonym skúšali, no nikdy na tom nebol tak zle ako Anthony alebo Hillel. Anthony začal byť ťažko závislý na drogách, pravidelne vynechával skúšky. Keď to už trvalo moc dlho, Flea Anthonyho vyhodil z kapely, čo mu Anthony vôbec nezazlieval, vedel, že konal zle, ale nemal silu tomu zabrániť. Bez Anthonyho prevzali aj cenu za najlepšiu mládežnícku kapelu. Anthony sa prišiel pozrieť na odovzdávanie cien, a šokovalo ho, že ho vôbec nespomenuli. Možno aj to ho prinútilo skoncovať s drogami. Keď bo čistý, vrátil sa k RHCP a oni ho prijali. O tejto skúsenosti neskôr zložil pieseň Fight like a brave.
Časť tretia – Freaky Styley
Po istom čase sa ozval Hillel, či by sa nemohol opäť pridať. Takže Anthony a Flea vyhodili Jacka Shermana. Ako producenta chceli za každú cenu Georgea Clintona. Po tučnej odmene od EMI George súhlasil, takže práce na novom albume mohli začať. Prvý týždeň George ubytoval celú kapelu vo svojom vlastnom dome. Honorár za album minuli hneď na začiatku za veľké množstvo kokaínu. George sa prejavil ako skvelý aranžér, nie nadarmo sa Freaky Styley považuje za jeden z najprepracovanejších albumov od Red Hot Chili Peppers. Okrem iného presvedčil Anthonyho, aby naspieval cover verziu skladby Africa od The Meters. Anthony, ktorý mal The Meters veľmi rád sa bál, pretože to už by bol riadny spev a on dovtedy iba rapoval. Nakoniec súhlasil a skladbu pomenovali Hollywood. George mal však problémy. Nestíhal platiť za svoje drogy a preto ho čoraz častejšie začal navštevovať drogový díler menom Louie, ktorému dĺžil George peniaze. Jedného dňa sa zjavil v štúdiu s dvoma bodyguardami a tvrdil, že bude musieť niekomu ublížiť, ak nedostane svoje peniaze. George však vedel, že Louie je faatik do nahrávania albumov, tak mu sľúbil úćasť na albume, s čím zas nesúhlasil Anthony. Nakoniec to vyriešili kompromisom – Louie dostal priestor na začiatku skladby Yertle the turtle, jeho text znel : „Where did the turtle go, bro?“.
Časť štvrtá – The Uplift Mofo Party Plan
S Hillelom to začínalo byť čoraz horšie. Album The uplift mofo party plan bol takmer hotový, až na drobné nezrovnalosti s EMI, ktorí odmietli, aby sa nejaká pesnička volala Party on your pussy, tak ju zmenili na Special secret song inside. Nasledovalo turné k albumu, počas ktorého bol Hillel väčšinu času duchom neprítomný. Stalo sa aj, že počas koncertu odišiel do zákulisia a odietal sa vrátiť. Anthony sa mu pokúšal dohovoriť, ale sám bol opäť v závislosti až po uši. Tri dni po návrate z turné volala Anthonymu jeho priateľka Ione Skye, že Hillela našli doma mŕtveho, že sa predávkoval heroínom. Anthony tomu sprvu neveril, nechcel si to pripustiť. Bohužiaľ to bola pravda. Hillela našli mŕveho na jednom z jeho obrazov, pričom cigareta, ktorú mal ústach vypálila do stredu obrazu dieru. Tento obraz sa dodnes nachádza v dome Jamesa Slovaka, Hillelovho brata. Anthonymu sa zrútil svet. S Ione odišli do Mexika, kde v jednej malej dedine Anthony už po druhýkrát prežil odvykaciu kúru „nasucho“, bez pomoci liekov. Keď bol opäť čistý, vrátil sa do LA. Jack Irons ho obvinil, že kvôli nemu začal Hillel brať drogy, povedal, že s ním už nikdy nechce mať nič spoločné, pretože zabil jeho kamaráta. Neskôr sa stal bubeníkom skupiny Pearl Jam. Okrem toho Hillelova matka aj kamaráti sa odmietli s Anthonym baviť, pretože nebol na pohrebe svojho najlepšieho kamráta. S Fleom sa však dohodli, že obnovia skupinu. Novým gitaristom sa stal bývalý gitarista funkovej formácie Funkadelic, Blackbyrd McKnight. Za bicie zasadol D.H. Peligro.
Časť piata – Mother`s Milk
To však nebolo ono, takže po krátkom čase ich oboch vyhodili a začali sa obzerať po nových členoch. Tu prichádza na scénu vtedy 19 ročný John Frusciante. John bol od 15 rokov skalným fanúšikom skupiny, chodil na väčšinu koncertov, cestoval s nimi na turné, pretože redhoti, hlavne Hillel a Anthony si ho veľmi obľúbili. Raz sa ho Hillel spýtal, či by chcel aby redhoti boli svetoznámi, aby hrali na vypredaných štadiónoch. John mu odpovedal, že nie, pretože podľa neho by tak stratili svoju vnútornú silu pri kontakte s publikom. Neskôr John svoje slová ťažko znášal, keď na vypredaných štadiónoch skutočne začali hrávať. Ako prvú vec po odchode McKnighta a Peligra vybavili Anthony s Fleom Johnovi konkurz na miesto v kapele Theleonius Monster. Keď ho však počuli hrať, uvedomili si, že Johnova hra sa veľmi podobá na Hillelovu, nakoľko Hillel bol Johnov idol. Takže hneď ako dohral, ponúkli mu miesto v Red Hot Chili Peppers. John s nadšením prijal. Už chýbal iba bubeník. Po pridaní inzrátu do novín vyskúšali takmer 50 bubeníkov, kým došiel Chad Smith, vlasatý, svalnatý chlapík, ktorý bol Anthonymu odzačiatku nesympatický. Takmer ho vyhodil hneď ako ho uvidel, ale potom si povedal, že ho vyskúšajú, aby sám zistil, že takýto ksicht sa k nim predsa nehodí. Aké bolo jeho prekvapenie, keď pri jame s Fleom, ktorý doteraz svojou slapovou hrou odrovnal každého kandidáta, zrazu Flea nestíhal hrať popri Chadovi. Po skúśke mu Athony oznámil, že ho berú ak si ostrihá vlasy a Chad povedal, že OK. O hodinu sa stretli v jednom bare, vlasatý Chad už na nich čakal a povedal, že buď ho chcú vlasatého alebo ide preč. Samozrejme, že ho zobrali. Na prvom albume Mother`s Milk John veľmi neprejavil svoj vlastný osobitý štýl, skôr kopíroval Hillela, no napriek tomu sa albumu predalo viac kópií ako všetkých ich predchádzajúcich albumoch dohomady a získal zlatý status. spolupráca s Michaelom Beinhornom ako producentom sa však ukázala ako nesprávny ťah, okrem iného bol zodpovedný za absolútne zjemnenie Johnovej hry, pôvodné verzie pesničiek boli oveľa tvrdšie a živšie, takže na ďaľší album už po druhýkrát oslovili Ricka Rubina.
Časť šiesta – Blood Sugar Sex Magik
Blood Sugar Sex Magik. Štyri magické slová, ktoré pozná každý fanúšik. Začiatok nahrávania tohto albumu bol poznačený bojom nahrávacích spoločností o skupinu po úspechu albumu Mother`s Milk. Veľký záujem javil Geffen, no najväčší boj bol medzi Sony/Epic a Warner. Nakoniec sa rozhodli pre Sony, za čo každý člen skupiny dostal rovný milión dolárov. Z donedávna veľmi chudobných ľudí sa stali milionári. Sony však malo problém s EMI, ktorí mali s RHCP zmluvu na osem albumov. Po potvrdení rozhodnutia, že RHCP uprednostnili Sony, zavolal Anthonymu a Fleovi agent od Warnerov Mo Astins blahoželaním, že si vybrali dobre. Anthony aj Flea boli dojatí, tak zavolali manažérovi Lindy Goetzovi, ako je na tom spor Sony-EMI. Lindy oznámil, že nijako dobre, RHCP rozviazali zmluvu so Sony a prešli k Warnerom, kde sú dodnes. Ďalšia veľká zmena bola, že známy producent Rick Rubin prijal ich ponuku a stal sa ich producentom, ktorým je až dodnes. Rick už v minulosti odmietol spoluprácu s redhotmi, pretože videl, akí sú nevyrovnaní a závislí na drogách. Basic tracks boli nahraté v jednom hollywoodskom štúdiu. Rick navrhol, aby album, ktorí ako všetci vopred cítili, bude výnimočný, nahrali v dome známom ako The mansion, ktorý kedysi patril Harrymu Houdinimu. Rick najal kanadských technikov, aby dom prerobili na nahrávacie štúdio. Anthonymu, ktorý mal na tomto albume viac spievať, za čo sa patrične hanbil (áno, je to neuveriteľné, ale Anthony sa naozaj hanbil, kedykoľvek mal predviesť niečo iné ako rapovanie), nainštalovali mikrofón priamo do jeho izby, kábel sa tiahol cez celý dom. Zaujímavosťou je, že súčasným majiteľom tejto vily je práve Rick Rubin, ktorému sa počas nahrávania dom očividne zapáčil:) Od roku 2000 v ňom nahrávali aj mená ako The Mars Volta, Slipknot, Jay-Z, System of a down, Audioslave, či Maroon 5. Samotní redhoti sa do domu vrátili v roku 2003, kedy tu nahrávali skladby Save the population a Fortune faded. V roku 2005 tu nahrávali album Stadium Arcadium. Ale späť k téme, každý člen si vybral vlastnú izbu, okrem Chada. Ten sa bál duchov, ktorými bola vila preslávená, a radšej každé ráno dochádzal na motorke na nahrávanie. Všetko bolo zariadené tak, aby redhoti nemuseli na nič iné myslieť, iba na hudbu. Na nákupy, umývanie auta, výlety do práčovne, najali chalpíka menom Louie, ktorý je s nimi dodnes a vystriedal pri nich rozličné povolania od technika až po groupie. No stal sa hlavne oddaným priateľom, mimochodom Anthony je krstný otec jeho syna Casha. Ako zvukového technika najali v tom čase najviac uznávaného Brendana O`Briana. Zavolali aj kameramana, aby nahrávanie zdokumentoval, vśetci cítili, že album bude výnimočný. Týmto kameramanom sa stal angličan Gavin Bowden, ktorého spoznali, keď na jednom európskom turné jazdil s nimi ako groupie. Neskôr sa oženil s Fleovou sestrou. Po dobu 30 dní Anthony, Flea a John nevyšli z domu, žili ako mnísi preto si hovorili Funky Monks, nazvali tak jednu skladbu aj VHS, ktoré vyšlo neskôr. Všetky piesne majú svoj vlastný príbeh. Text k I could have lied zložil Anthony ako reakciu na jeho nešťastnú lásku k Sinead O` Connor. Tá sa chystala odcestovať, tak John prišiel posledný deň ráno k Anthonymu a do polnoci pracovali na piesni, rýchlo ju nahrali a podstrčili pod dvere Sinead, no tá napriek tomu odišla. Breaking the girl bola pôvodne Johnova inštrumentálka, jeden jeho priateľ sa neskôr vyjadril, že kým ju použili ako pieseň redhotov, bola podstatne krajšia. The Greeting song je jedna z Anthonyho najneobľubenejšich piesní. Zložil ju pod vplyvom Ricka Rubina, ktorého zaujímali hlavne autá a ženy, a chcel aby napísal nejakú pieseň na túto tému. O niekoľko rokov neskôr ju chcela istá automobilka použiť do svojho reklamného spotu, no Anthony to nedovolil, nechcel aby ich spájali s touto pesničkou. Under the bridge napísal Anthony v nčase po Mothers Milku. Dovtedy boli s Johnom najlepší kamaráti, každý deň si volali a všetko robili spolu. Po Mothers Milku sa navzájom odcudzili a Anthony mal pocit, že je sám. Cestou autom po L.A. začal rýmovať a vznikla táto pieseň, ktorú neskôr našiel Rick Rubin v Anthonyho bloku. Anthony si nevedel predstaviť, že by ju mohli použiť, no na nabádanie Ricka ostatným tú pesničku zaspieval. Na jeho prekvapenie sa ihneď rozbehli k nástrojom a začali skladať. Na záverečné vokály zavolali Johnovu matku a jej priateľky z kostolného zboru. Ešte by sa hodilo poznamenať, že nie tak celkom si nažívali ako mnísi. Každú noc ich navštevoval duch. Teda pôvodne si to mysleli, kým zistili, že je to fanúšička, ktorá každú noc vliezla cez okno do vily a uspokojila jedného z nich. Každé ráno bola prvá otázka, že kto s ňou strávil noc tentokrát. Napriek obrovským očakávaniam nebol album nijakým výraznejším úspechom. Až po uvedení singlu Under the bridge v roku 1992 sa to stalo. Ich album objavili davy, a po prvýkrát v živote sa redhoti stali megahviezdami. Single Under the bridge, Give it away, If you have to ask a Breaking the girl taktiež ako album samotný išli na dračku. Z klubov a amfiteátrov sa presunuli na vypredané štadióny. Redhoti sa stali hviezdami.
Časť siedma – One hot minute
Po obrovkej kreativite, ktorú zažili počas nahrávania BSSM, mal najväčší problém vrátiť sa do normálneho života John. Nevedel sa zmieriť s tým, že už nemôže pracovať na nových veciach a MUSÍ hrať na vypredaných štadiónoch. Po rôznych slovných výmenách už vzťah Anthonyho a Johna už dávno nebol taký ako v období Mothers milku, kedy boli najlepší priatelia a všetko robili spolu. John začal piť. Pil neskutoćné litre vína a k tomu pridával marihuanu, čo vyústilo do obsedantnej neurózy. John bol presvedčený, že ho niekto chce zabiť a odmietal vystupovať. Ak predsa len hrali, hral niekde úplne v kúte a vôbec sa nesústredil na hru. Niekoľko mesiacov neprehovoril s Anthonym ani slovo. Neúnosná situácia vyvrcholila v roku 1992 počas japonského turné, kedy zúfalí ćlenovia volali manažérovi Lindy Goetzovi, že John odmieta vyjsť z izby a že odchádza z kapely. Presvedčili ho, aby odohral ešte aspoň večerný koncert, potom nasadol do lietadla a odišiel. Redhotom teda vyvstala otázka, kto nahradí Johna. Uvažovali o menách ako Blackbyrd McKnight, Zander Schloss, Jesse Tobias. Nakoniec sa rozhodli pre ćlena skupiny The Marshall brothers, Arika Marshalla. Arik zostal s redhotmi asi rok, stihol odohrať mnoźstvo koncertov a objaviť sa na videu k Breaking the girl. Arika však brali ako dočasnú náhradu a trvalé miesto dostal Dave Navarro z Alice in chains. Veľmi rýchlo si padli do oka hralo sa im spolu výborne. Od roku 1994 pracovali na novom albume. Anthony mal však vtedy svoje najťažsie drogové obdobie, a pracovalo sa im veľmi zle na novom albume. V snahe prísť na iné myślienky odišla celá kapela na Havaj. Kríza však neprešla ani tu. Chad sa v jednom rozhovore vyjadril, že Anthony má blok, že nevie písať nové texty, čo anthony veľmi nahnevalo. Z Havaja sa vrátili oddýchnutí, ale bez nápadov. Keďže anthony bol na tom veľmi zle, písania textov sa ujal Flea. Spolu rozpracovali napríklad Coffee shop. Flea tam dokonca aj spieva. Za zmienku tiež stojí Fleova oceňovaná Pea. album vyšiel v roku 1995 a v porovnaní s BSSM bol prijatý chladne. John bol na tom ešte horšie. Po odchode z RHCP začal s drogami. A poriadne. Nikdy si ich nevedel správne pichnúť, čo mu prinieslo abscesy, ktoré na nepoznanie zničili jeho ruky. Úplne sa mu pokazili zuby, predal všetko, čo mal. Kvôli peniazom na drogy nahral svoj debutový sólový album Niandra LaDes and Usually just a T-shirt. Materiál bol prísěrnej kvality, nahrávaný na magneťák v obývačke, absolútne nepodobný jeho doterajšiemu śtýlu, ale svojim spôsobom geniálny. Začal aj maľovať, v roku 1995 ho Anthony stretol na výstave jeho obrazov. Svoje spory odložili a celkom príjemne sa porozprávali. V roku 1997 nastal zlom. Pre anthonyho aj Johna. Anthony sa zamkol vo svojej izbe a odmietal vyjsť, kým nespracoval obrovské množstvo drog. K rozumu ho priviedol až Dave, ktrému napokon odomkol a išiel na odvykaciu kúru. Po pár dňoch preliezol v noci plot a utiekol. Nemal žiadne doklady, ale išiel do banky, kde ho spoznali a chystali sa mu vydať peniaze, ktoré chcel použiť na obrovské množstvo drog, keď ho našli zriadenci ústavu a musel s nimi odísť. Keď bol opäť čistý, vydal sa sám nacestu do Indie, za sebapoznaním. Chcel sa stretnúť s dalaj-Lámom, tak vošiel do jeho paláca, predstavil sa a poźiadal o stretnutie. Zamestnanci ho príšerne vysmiali, že na to čakajú milióny ľudí niekoľko rokov dopredu a on sklamane odchádzal, kěd zrovna iśiel okolo sám Dalaj-Láma a spoznal ho, pretože redhoti hrali na charitatívnych koncertoch Free Tibet. Hneď išiel k nemu, spravili im spoločnú fotku a celý ćas ho držal za ruku. Pre anthonyho to znamenalo obrovskú silu a chuť sa zmeniť. John bol medzitým na pokraji smrti. S pomocou priateľov išiel na odvykaciu kúru. Keď s vrátil, bol čistý. Vytrhali mu všetky zuby kvôli infekcii z drog a museli mu plasticky upraviť nos. Preto tie veľké rozdiely medzi jeho podobou z dôb BSSM a od roku 1997 ďalej. Chad mal hosťovačky na rôznych albumoch, Flea hral s Alice in chains, čím sa definitívne odcudzili s Anthonym. skupina sa rozpadla. Tak ako po smrti Hillela, Anthony s Fleom si sadli aby prediskutovali situáciu. flea sa vyjadril, že nemá záujem ďalej hrať v kapele. Jedine, ak by sa vrátil John. Anthony povedal, že by nemal nič proti. V apríli 1998 – 3 mesiace po Johnovej liečbe z drogovej závislosti Flea sa spýtal Johna, či nechce hrať v kapele. Frusciante pozvanie ochotne prijal. Na to sa všetci rozplakali a Red Hot Chili Peppers opäť vstali z mŕtvych.
Časť ôsma – Californication
Po prvom spoločnom jammovaní bolo vidieť, že mágia je späť. Skutočne bolo cítiť, že sa vrátil člen kapely, s ktorým sa dalo spolupracovať veľmi kreatívne, pretože predtým keď John odišiel všetci začali spoluprácu s Dave Navarrom – nebolo to také a nebola to Daveova vina. Po príchode Johna kapela mala pred sebou ešte veľa práce, jeho hranie na gitaru bolo odsúdené na poslednú koľaj počas obdobia závislosti na drogách, tak mal čo doháňať. Musel cvičiť 12 mesiacov pred tým než vidali ďalší spoločný album skoro po ôsmych rokoch. V strede roka starší a múdrejší Peppers vydávajú Californication, ktorý sa stáva okamžite úspešným, stal sa dovtedy ich najúspešnejším albumom, ktorý dal Johnovmu návratu šťastný rozprávkový koniec. Papričky boli znova horúce a podávali svoje najlepšie výkony. Prvky na tomto albume sú úplne odlišné – od základných rytmov cez spôsob s ktorým kapela narába s energiou, piesne sú melodickejšie a akoridky bohatšie. Ako pokračovanie ku Give It Away sa chalani vrátili do púšte, aby spravili klip ku Scar Tissue. Ako svoje modriny ukázali inú stránku mladých sebaistých rockerov s pred 8 rokov. Skupina začala svetové turné po vydaní albumu podujatím „The Big Day Out“ v Austrálií. Kapela bola na turné takmer 2 roky po vydaní albumu a keď sa vrátila domov, tak si pred tvorbou nového albumu dala len 2 – 3 mesiace pauzu, keďže členovia nechceli stratiť hybnosť a energiu, ktorú mali.
Časť deviata – By The Way
Tvorcovia videoklipu By The Way prišli z nápadom o vytvorenie klipu v ktorom by bola naháňačka v aute. Mal to byť polovičný mix záberov z naháňačky a vystúpenia kapely, z tým, že k naháňačke sa bude viazať dej. Skvele sa tvorcom podarilo napasovať jednotlivé časti do deja.
Časť desiata – Stadium Arcadium
Hneď ako skončili turné, pokračovali v práci na Stadium Arcadium. Vrátili sa do tej iste Hollywoodskej vily, kde pred 15 rokmi nahrali Blood Sugar Sex Magik. Miesto bolo iné, kapela bola iná, pre Fleaho to nebolo nič výnimočné, vždy vnímal plynutie času, bolo to super miesto pre tvorbu nového albumu. Zdalo sa nemožné, aby albumom dosiahli svoju predošlú šnúru úspechov, ale vydaný nový album sa vyšplhal ešte vyššie. V spojených štátoch sa stal ich prvým albumom, ktorý debutoval prvým miestom, taktiež prvým miestom debutoval vo Veľkej Británií a omráčil aj 25 ďalších krajín. Na konci roka vydania bolo predaných 6 miliónov kusov. Možno, že kapela má taký trvácny úspech vďaka svojím živým vystúpeniam.
Časť jedenásta – I’m With You
V auguste 2007, po skončení turné, kapela si dala ročnú pauzu, ktorá nakoniec trvala dva roky. Počas tejto prestávky, Flea študoval hudobnú teóriu, bubeník Chad Smith bol členom kapely Chickenfoot, zatiaľ čo gitarista John Frusciante nahral a vydal svoje sólové album The Empyrean. Kapela začala v roku 1999 robiť album Californication a od tej doby sa vôbec nezastavila. Členovia kapely boli na konci turné Stadium Arcadium citovo a psychicky zničení a dočastná pauza bola potrebná. Po druhý krát opustil kapelu gitarista John Frusciante. Nebola to žiadna dráma ani hnev zo strany ostatných členov kapely, členovia ho pochopili. Po Johnovom odchode basgitarista Flea chcel opustiť kapelu, len si uvedomil, že Anthony je ako jeho brat, Flea a Anthony začali s touto kapelou od detstva. Na post nového gitaristu nastúpil dlhoročný priateľ členov Josh Klinghoffer, ktorý sa zúčastnil aj turné k albumu Stadium Arcadium, ako druhý gitarista. V novej zostave kapela začala s tvorbou nového albumu 12. októbra, v rovnaký deň, kedy zomrel ich dlhoročný priateľ Brendan Mullen. Spevák Anthony Kiedis bol už na ceste, keď dostal správu: Brendan Mullen – miestny rockový manažér a autor zomrel na mŕtvicu pri oslave svojich 60. narodenín. Mullen bol priateľ a omnoho viac. V roku 1983 on dal mladým Chili Peppers zásadný zlom v ich začínajúcej kariére. O niekoľko desaťročí neskôr, Mullen napísal knihu o Chili Peppers Visual History OFFICIAL Red Hot Chili Peppers. Na prvej skúške kapely v novej zostave bola smutná nálada. “Každý stratil dobrého priateľa” hovorí Josh Klinghoffer. V prvé hodiny vzniklo niečo, čo nazývame “Brendan’s Death Song.”, ktorý sa nachádza na novom albume “I’m With You”. Táto pieseň začína melancholickým spevom a akustickou gitarou, toto všetko je postavené na búrlivých inštrumentálnych emóciách. Počas nasledujúcich desiatych mesiacov (12. október 2009 – august 2010) kapela napísala veľa piesní, Flea uviedol, že ich bolo okolo 60 – 70, následne kapela šla nahrávať do štúdia z dlhoročným producentom Rickom Rubinom. Keď prišiel čas rozhodnúť o názve albumu, Anthony začal robiť zoznam názvov, ale žiadny nevystihoval ducha nového albumu. Deň pred vypršaním lehoty nájsť vhodný názov, nový gitarista napísal na papier názov I’m with You. Veľmi jemne to ukázal ostatným členom kapely, ktorí si tento názov ihneď obľúbili. Po štyroch rokoch Red Hot Chili Peppers odohrali koncert, ktorý bol tajný – pre súkromné publikum v Big Sur, Californii. Vystúpenie v Henry Miller knižnici bolo oznámené len 3 hodiny pred koncertom. Vstup bol voľný pre 300 fanúšikov a priateľov. Kapela hrala veľa nových piesní aj so zmesou starších piesní z éry Fruscianteho. Kapela ešte na konci júla odohrala ešte dva tajné koncerty. Nový album bol predstavený o niekoľko dní skôr na oficiálnej stránke kapely – bolo to 22. augusta 2011, kde fanúšikovia mohli počúvať skladby z nového albumu. Kapela nový album predstavila netradične. V Kolíne nad Rýnom odohrali 30. augusta jediný živý koncert, ktorý bol v priamom prenose vysielaný do 900 kín po celom svete.
Časť dvanásta – Nový album v roku 2015
Už začiatkom roku 2014 basgistarista Flea sa vyjadril počas koncertu v Brooklynskom Barlcays Center, že Red Hot Chili Peppers začínajú pracovať na novom albume “Práve ideme do obdobia hibernácie, aby sme vytvorili nový album.” (“We’re just about to go into a period of hibernation and make a new record”). Neskôr v júni sa bubeník Chad Smith pochválil, že Red Hot Chili Peppers majú 20 piesní pre nový album. “Nahrali sme 20 piesní a budeme písať ďalšie, možno získame pár dobrých nápadov ktoré sa objavia na albume. Máme dobrý náskok pre album… je to dobré. Zvyčajne píšeme dlhú dobu, začali sme po Super Bowl a stále píšeme… február, marec, apríl … asi dva a pol mesiaca sme písali hudbu.”. Producenta nového albumu kapela v tej dobe ešte nemala vybratého.
V auguste gitarista Josh Klinghoffer sa vyjadril, že kapela maká na novom albume každý deň, viac ako kedykoľvek predtým. Flea vytvára skvelé veci v štúdiu, o čom niet pochýb. Kapela nahrala zhruba 30 piesní, Anthony nakoniec vymyslel texty pre 50 piesní.
V októbri 2014 basgitarista Flea sľúbil, že nový album bude “supertanečný”. Podľa Fleaho v kapele sa vytvorila nová, lepšia atmosféra, keďže kapela strávila nejaký čas na cestách s novým gitaristom Joshom Klinghofferom. Podľa Fleaho toto prepojenie je jednoduchšie a celý proces prebieha hladko.
17. novembra bol Anthony Kiedis vyspovedaný v šou The Kevin & Bean Show ohľadom novej knihy Fandemonium a nového albumu, ktorý kapela pripravuje. Bean sa spýtal Anthonyho Kiedisa, či je prekvapený, že Red Hot Chili Peppers sú spolu už 30. rokov. “Áno a nie. Nedokázal som si to predstaviť a stále milujem svojich kamarátov, že hráme spolu, ale zároveň, keď sa na to pozriete objektívne, zdá sa nemožné, aby 4 osoby zostali spolu tak dlho. Zahŕňa to toľko emócií, ega, cestovania, boja, sporov vzostupov a pádov. To je matematicky takmer nemožné.” A čo nový album Red Hot Chili Peppers ? “Napísali sme okolo 30 pesničiek a snažíme sa aby boli lepšie, takže chystáme sa nahrávať nový album. S nahrávaním začneme v decembri a uvidíme čo sa stane. Mám pocit, že je to lepšia zbierka piesní, než náš posledný album, bol som spokojný s našim posledným albumom, ale myslím, že Josh dospel už v kapele, je to sranda.”
Nakoniec posledná informácia ohľadom nového albumu Red Hot Chili Peppers od najviac otvoreného člena kapely ohľadom noviniek Chada Smitha. Ten pre Rolling Stone sa vyjadril okrem záujmu pokračovať v Chickenfoot aj ohľadom pripravovaného Red Hot Chili Peppers albumu. “Tvorivý proces nového albumu je dobrý. Vytvorili sme množstvo piesní a pracujeme s nemenovaným producentom, ktorý nás vyzýva na nové cesty v tvorení hudby. Už nie sme chlapci, že prídeme do miestnosti a hráme všetci spoločne. Predtým sme takto veľa piesní skladali. Teraz je to inak a bude to pre nás výzva, prinesie to pre kapelu nové, skvelé výsledky”. Chad tiež spomenul, že na novom albume možno bude hosťovať Mauro Refosco, ktorý sprevádzal kapelu počas posledného turné.